– og jeg sidder nede i den.

Selvom erantisserne myldrer frem og det idag var mildt og dejligt, skuret fik med en ny reol og oprydning samt jeg fik savet de sidste hylder til til reolen i gangen, så er jeg stadig lidt bleg om næbbet, har mistet min appetit, og er slet ikke i godt humør. Øv.

Det gik lidt ud over Johanne forleden, fordi jeg ikke har overskud til at se afslappet på hverdagens (mange) små ups-er, men jeg måtte jo så sige “undskyld” og så tage mig mere sammen. Øv.

Jeg ved godt, der er meget at være taknemmelig for, men jeg ser mest begrænsningerne og nederlagene sådan lige pt. og det er svært at håndtere.

Jeg er kommet ombord i Harry Potter-bøgerne og læste de 5 første på 6 døgn. De er vældigt underholdene, synes jeg. Nr. 6 tog så 2 døgn at få læst, for den og nr. 7, som jeg lige pt. er i gang med, er på engelsk og selvom jeg føler mig ganske god til engelsk, så er det jo ikke det sprog, jeg læser hver dag, men det er vist en god ide at holde det sproglige igang. Måske skulle jeg læse en tysk bog næste gang! hm.

Efter jeg er kommet igang med at læse, føles det ligesom at være “kommet hjem” til noget godt, for tidligere i mit liv læste jeg altid rigtigt meget – ligesom med musikken, som jeg har skrevet om tidligere. Dog må jeg finde mig i, at jeg ikke som tidligere kan huske personer, steder og detaljer fra kapitel til kapitel. Tabet af den evne var årsagen til, at jeg efter 1999 holdt op med at læse romaner, men jeg forsøger nu at holde fast i, at så får jeg noget andet ud af læsningen end tidligere, og at det er ok.

Det er ligesom jeg ser film, medens jeg læser. Jeg lader mig simpelthen føre med af forfatteren og så er det op til ham/hende, at jeg var underholdt, når bogen er læst. Før Harry Potter, var der var i mit skab en bog af John LeCarré, som jeg gik i gang med og nåede næsten helt til slutningen, før det gik op for mig, hvad den egentlig handlede om. Så er det svært at være vedholdende, men stædighed er da heldigvis en af mine evner, så jeg fik den læst.

