En erantis er sprunget ud. Julerosen er smuk, så det er til at blive åndeløs af. Det pibler op af jorden med skud fra forårsbebudere og så løber næsen og jeg nyser lidt mere for hver dag der går.

Selvom vinteren ikke er forbi – langt fra endda – så kan foråret ses snigende lige så stille ind og lirke til min formidable nedtur. Jeg ved ikke helt, hvorfor jeg har fået en nedtur, men jeg forbinder det med et dårligt immunforsvar pt.

Bruger ellers de dråber, jeg fik fra Kirsten, tranebærsaft, vitaminer, sund mad og efter juleferien er sukker igen bandlyst. Jeg har endda modstået at hente Werthers bolcher inde hos Johanne, men tog istedet noget mørk chocolade.

Jeg sætter virkelig pris på alle de dejlige mennesker i mit netværk. Jeg kan virkelig godt se, alle de gode ting, der omgiver mig. Det er virkelig ikke svært at se skønheden i de små ting omkring mig.

Alligevel har jeg det slet ikke godt. Jeg kæmper for ikke at krybe under tæpperne og blive i sengen, men det er ikke en nem kamp, for jeg kan ikke finde ud af “problemet”. Måske er det manglende lys, måske er manglende energi, måske er det at min krop ikke fungerer på andre områder end det sædvanlige, og måske er jeg bare brændt ud.

En af de måder, jeg forsøger at imødegå at nedturen bliver for dyb, er, at lave nogle praktiske ting i huset, som længe har ventet på at blive lavet og som jeg så kan være stolt af at få ordnet. Jeg er heldigvis stadig god med mine hænder og værktøj.

Nu tror jeg, jeg vil gå i seng og starte med at læse Harry Potter. Jeg har nemlig læst 4 romaner siden lige før jul og det er noget helt nyt, at jeg læser bøger igen! Det er ganske fedt og jeg kan flygte væk i et helt andet univers for en tid. Det er tydeligt, hvor meget jeg har savnet at læse, men sjovt nok kom jeg i gang med det lige efter, jeg havde fået højttalere, som giver mig mulighed for at der er god musik i huset, når jeg trisser rundt her. Mon det virkelig har noget med hinanden at gøre? Hm. Det virker ihvertfald og så kan det egentlig være det samme, hvad der ligger bag. Det er en nydelse og hjælper med at få livet til at gå! Intet varer jo heldigvis for evigt – Intet.

