Hurra! Jeg blev færdig!

Johanne kan ikke kassere ting! Smide ting væk, forlægge dem, glemme dem hos kammerater mv. – ja, det går fint, men ikke kassere ting, som ikke mere bliver brugt, det er endnu helt umuligt for hende. Så her i december, måtte hun erkende over for sig selv, at hun måtte have hjælp, for hun kunne ikke mere være i sit værelse – finde sine ting, så jeg fik 3 dage, hvor jeg kunne gøre HELT, som det passede mig.

Nu er jeg færdig! – helt færdig! Sidder bare i dag og flader ud med ømme fødder, men meget stolt af mig selv.

– Og hun skal leve med min indretning i 1 måned, før hun må lave om på tingene. Hårdt for hende – HA! Birgitte kom lige med en fed ide til at placere fjernsyn, playstation mv. og jeg selv havde længe gået og overvejet nogle løsninger, som nu bliver prøvet af, så det er spændende at se, om det fungerer for hende. Jeg lovede ellers mig selv, at jeg ikke ville gøre sådan noget mere for hende, men jeg kunne godt se, at her var problemerne blevet for store til at overskue, så nu er ALT gennemgået og der er pakket 5 kasser og sat på loftet og 7 Bilka-poser (af de store) fyldt med affald er smidt ud. På den måde kan hun hente ting på loftet, hvis jeg skulle have fjernet for meget og ellers kan kasserne på loftet stille og roligt tømmes til andre børn (Røde Kors og Ambulatoriet på Gentofte er taknemmelige aftagere af legetøj).

Det er blevet en ung piges værelse nu at se på og skuffer mv. rummer kun de ting, hun bruger. Det eneste, hun selv skal gennemgå, er hendes smykker og en kasse med papir fra skole-arbejde. – Og så fandt jeg lige et par af skolebibliotekets bøger, som de sikkert bliver glade for at få igen. De har efterlyst dem i snart et år ^_^ og de var helt bestemt afleveret! – tsk, tsk.

Nu er vi klar til at gå ind i det nye år. Jeg har været ude med affaldet, tøjet er vasket og jeg er klar til det nye år, som heldigvis bliver et fedt år med mange gode oplevelser.

SÅ: RIGTIGT GODT NYTÅR OG MANGE GODE ØNSKER TIL ALLE.

