Skuret var næsten ved at eksplodere. Der var simpelthen samlet så meget skidt og ragelse, der skulle på Genbrugsgården, at der ikke var plads til mere og jeg var begyndt at samle affald herinde i huset også, så jeg samlede ballerne (mine) og fik hevet op i g-strengen (av), så jeg kunne komme afsted med alt affaldet. Johanne var på arbejde, så hun kunne ikke hjælpe – den stakkel ;-D

Ovre på Genbrugsgården fik jeg som sædvanlig en meget stor hjælp, så jeg havde kræfter til også at hente læs nr. 2 og så var det hele væk! Det er en genial el-stol, jeg har. Der kan være virkelig meget på den, når der bruges elastikker!

Om eftermiddagen kom fætter Fjant (Andre) og pudsede vinduer og havde mor Bodil med sig. Det var rigtigt længe siden, vi sidst havde siddet og sludret, så det var vildt hyggeligt. Farmor Irli havde købt ind for mig, så hun fik også kaffe og sludder med.

Så om aftenen kom Thomas og Ann forbi. De havde længe spurgt, om jeg ikke snart ville se billederne fra turen til Paris med ungerne, og da Johanne var til fødselsdag og Morten heller ikke var hjemme hos Ann den week-end, kunne vi voksne sidde i fred og ro og se billeder. Det er ikke min yndlingsbeskæftigelse at se andres feriebilleder, men det kan nu godt være lidt hyggeligt og det var det så denne aften. Ydermere havde de hentet halm-måtter i et byggecenter for mig, og få timer efter vi havde dækket krukkerne og sikret overvintringen, begyndte det at regne og det har det gjort siden! DET må siges at være timing !!!

– MEN så idag søndag, så må jeg jo “betale” for den hektiske lørdag; temperaturen er steget lidt og jeg har vat i knæene. Hele dagen er gået med ingenting! Herligt. Bare jeg snart var helt rask. Jeg drømmer om, når jeg igen kan komme op og træne.

Johanne nægter at tage julepynten ned fra loftet før d. 1. december, men jeg har fået forhandlet mig til, at hun gør det på torsdag, fordi i næste week-end er hun på Fyn for at besøge en af veninderne fra Astmalejren, der holder weekend for flere af pigerne fra lejren. Det lyder til at blive vildt hyggeligt. Jeg er næsten misundeligt, men er for træt til at være det for alvor. Det bliver fedt med en fri-weekend. Så skal der jule-pyntes!!!

