Så er det afgjort, at der slet ikke er tvivl om, at jeg har Cøliaki – glutenintolerance.

Idag var jeg på Glostrup Hospital for at få den endelige dom, fra en undersøgelse der var igang, hvor jeg har fået lavet en tarm-biopsi, og der er slet ikke tvivl om, at jeg har den diagnose! Så nu skal jeg igang med at spise diæt-kost igen og til at holde op med at have ondt i maven igen!

Da jeg fulgte Johannes diæt, holdt jeg for første gang i det liv, jeg kan huske, op med at have ondt i min mave, men de smerter vendte tilbage, her da jeg skulle provokere systemet ved at spise glutenholdig kost. Så egentlig overrasker det mig ikke, men sjovt nok er det ikke nemmere!

Det er ligesom, der er nok at rive mig i håret over i øjeblikket og jeg er da heller ikke specielt glad. Jeg er slet ikke kommet i humør til at glæde mig til at julepynte – har slet ikke fået ryddet op som jeg ønskede det, men jeg forsøger at lave prioriteringer og at blive rask nok til at tage fat  igen. Så kommer humøret nok igen.

