Som jeg forudså i sidste post, så blev det faktisk slet ikke til skræk-film efter fødselsdagsfesten.

Om søndagen stod de unge mennesker op og fik morgenmad, ryddede op – frivilligt – og så blev der set lidt engelsk stand-up og noget andet, jeg nu har glemt. Johanne og jeg så skrækfilmen senere og det var hyggeligt. Vi spiste resten af lagkagerne og en masse andet, der er skidt for helbredet og så slappede vi bare af.

Ugen efter er så ellers gået med, at vi begge har været til de indledende undersøgelser (på hvert sit hospital), fordi vi og lægerne godt kunne tænke os, at det slet ikke er Cøliaki – altså gluten-intolerans – vi har. Hvor ville det være skønt, hvis vi bare kunne købe og lave mad som alle andre! Hvad det så ellers er, der er – eller ikke er – i vejen, gider jeg slet ikke tænke på endnu.

Johanne på Pederstrup

Nu er der efterårsferie og den bruger Johanne på at være på FDF-kursus på Pederstrup Efterskole http://www.pederstrup.dk/. har hørt fra hende, at der er røget et par bukser, men det må være tegn på, de hygger sig.

Jeg forsøger at få lavet noget fornuftigt herhjemme af alt det, der kunne trænge til en kærlig hånd. Og det måtte gerne blive i orden før den sjove tid med julepynt kommer, som jeg glæder mig til. Så må jeg se, om jeg når det med orden? – og hvis der er tilstrækkeligt med julepynt, er der såmænd ingen, der kan se, om der er orden.
Krukkerne i haven kan stilles af vejen for vinteren og jeg synes, der skal sættes lidt lyng for hyggens skyld og så er der også lidt for kaninen at undersøge! Det er så dejligt at rode rundt derude i haven – for os begge to.

Ambitioner er jo en herlig ting, så idag har jeg været til et møde, oppe og træne ½time, været sammen med tøserne og spist havregrød til aften! altså frivilligt. Imorgen tager jeg ind i Tivoli og møder Henriette til Halloween. Måske når jeg lidt, inden jeg skal afsted, men ellers … Who cares?

