Johannes fødselsdag

Så blev Johanne 14 år gammel og blev den MEGET lykkelige ejer af sin egen computer. Nu skal vi ikke mere slås om, hvem der skal på nettet om aftenen.

Ja, det er jo et meget lille luksus-problem at have, men Johanne har for det meste kun haft aftenerne til at sidde og chatte med vennerne på nettet. Samtidig har jeg ikke altid i dagtimerne fået ordnet på computeren, hvad jeg skulle, så der har jeg naturligvis haft 1. ret til computeren og det har da bestemt været irriterende for Johanne, selvom hun nu aldrig har givet mig de store diskussioner om det.

Da så Gran-onkel Poul hørte, at Johanne var optaget på efterskole (næste skoleår) og som det første tænkte på, om hun måtte få sin egen computer med derover,  mente han, at det lige så godt kunne klares her og nu, både fordi hun havde fødselsdag, men også fordi hun så kan nå at lære lidt mere om færdsel på nettet og om at passe computeren, før hun tager afsted på skolen.

Mandag på hendes fødselsdag kom kun voksne og det var en dejlig dag for os alle. Hun var ikke kun glad for computeren, men den fyldte selvfølgelig en del. Det var dog først et par dage efter, det rigtigt gik op for hende, at det var virkelighed. I mellemtiden fik jeg det trådløse internet til at virke på hendes computer med lidt hjælp fra en af vennerne og routerens hotline-service. Når så jeg i film ser, at hovedpersonen sætter sig et vilkårligt sted og får logget sig på internettet med sin bærbare computer, så bliver jeg negativ! – Men det er jo film, og den ville blive pænt kedelig, hvis de skulle vise realistisk, hvor meget det kan drille, når man skal implementere et nyt stykke software. ^_^

Nu varmer vi så op til på lørdag, hvor nogle af Johannes gode venner kommer og hygger. Vi bliver såmænd kun omkring 11-12 unge mennesker – og mig – så det bliver spændende, hvordan vi skal få sat dem til bords. De er heldigvis ikke sarte, så det løser sig og idag kørte jeg tværs gennem Ishøj  med 4 stabelstole bagpå kørestolen !!! Festligt syn, tror jeg. Omdøber den snart til El-flytte-scooteren. Det ville være svært at klare sig uden cykel-og auto-elastikker. Jeg bruger rigtigt mange af dem og er konstant på jagt efter gode tilbud, så de ikke ruinerer mig – altså elastikkerne!

