Jeg samler stadig og arbejder på, at når jeg er sort, så husker jeg de gode oplevelser.

Idag var der mange af de gode oplevelser, så det blev alt i alt en dag at være taknemmelig for.

Først skulle Johanne op for at tage på tur til Fåborg med Familieværkstedet. Hun har i denne sommer brilleret med, at hun selv har klaret at forberede sine ture, pakket, ordnet det, der skulle med og jeg har bare sørget for, at hendes tøj var rent og på plads, så hun kunne finde det (^_^)

Vi satte os ud i haven og spiste morgenmad, medens vi holdt kaninen med selskab. Det var så herligt lunt og skønt at opleve – noget at sætte på taknemmelighedslisten.

Så tog jeg op og trænede. Johanne havde vist mig, hvordan jeg kunne lægge musik ind på min telefon, så jeg havde Safri Duo og en telefon, der kan bruges som walkman,  og selvom man normalt ikke må have telefonen tændt i fitness-centret, så er der en funktion, der gør, at jeg kan høre min musik, uden at telefonen som sådan er tændt. Det var rigtigt fedt at træne til lige den musik, jeg bedst kan lide, men det er svært at lade være med at danse rundt, så jeg kanaliserer energien over i ro-maskinen og fik lavet en god træning.

Så drak jeg kaffe hos Birgitte – som sædvanligt dejligt hyggeligt at være i hendes selskab.

Efter en lille eftermiddagslur satte jeg mad i ovnen og gik i haven. Vasketøjet skulle ned og så blev jeg altså fristet! Der var et rigtigt dejligt æble på træet lige i nå-højde, som jeg plukkede, lukkede øjnene og tog en bid. Det var modent, sprødt, sødt og saftigt, så jeg skyndte mig at spise hele æblet, før det kløede for meget!. Så susede jeg ind og tog anti-histaminer og noget spray, fordi jeg begyndte at få astma-anfald. Alt blev afværget, men jeg gør altså ikke den slags igen i år!  Det var bare skønt at prøve igen. Ind i taknemmelighedsbogen med den også. Tænk, at det, at sætte tænderne i et æble og høre knaset og smage sødmen, kan være noget så dejligt – og svært at undvære.

Da jeg havde spist aftensmad, sad jeg og strikkede lidt og kiggede på tossekassen og så fik jeg den ide, at jeg da lige kunne se på de æbler, der var faldet ned og som jeg har fablet en del om at lave til æblegrød. 1 time brugte jeg indtil solnedgangen var komplet og det var for mørkt og på 1½ kvm. fik jeg samlet æbler til en stor grydefuld!

Medens jeg stod og ordnede æbler, mærkede jeg noget på mit ben, som om en myg havde sat sig til rette, men det var såmænd kaninen, der kom hen og slikkede mig på benet, hvilket er kanin-sprog for: “Jeg kan godt lide dig”. Så det var den 3. ting at være taknemmelig over at have oplevet. Og så på een dag!!! Kaninen kom i buret for natten, efter at være blevet gennem-nusset.

SE efter min standard før 1999, ville jeg have regnet sådan en dag for et spildt liv! Intet mindre! Men jeg er i gang med at lære, at det faktisk ikke kun er meningsfuldt, men også at det er værd at have fået lov at opleve.

Sært som livet forandrer mennesker, men kun sjældent er det mennesker, der forandrer livet. Jeg vil forandre livet!

