Ja, det er altså Johanne overskriften handler om.

Igår kom hun hjem fra FDF-lejr og skulle så lige klare at pakke færdig, bade og rydde op efter sig, men bussen var forsinket på grund af trafikken, så hun var først hjemme ved 19-tiden. Heldigvis var alting lykkedes for mig herhjemme, så der var bagt, ryddet op og lavet mad. Her var rimeligt roligt og klar til at modtage hende.

Næste dag – idag – skulle Johanne møde ved bussen 10.30 – så hun havde ikke meget tid og med hendes tempo …

Jeg synes ikke, det rimeligt, når børn møder op på ferielejre og har lus i håret!!! På FDF-lejren, mente Johanne, var der 3 børn, der havde lus, men uanset det, og fordi der HVERT år har været nogle, der kom med lus, havde jeg bedt farmor gå på apoteket og få noget kemisk, selvom jeg i princippet er imod det. Men at kæmme det hår, Johanne har !!! Det tager ihvertfald 1½ time, og den tid mente jeg ikke, vi havde.

Ine, der er en af de, der leder Astmalejren: http://www.luftballonen.dk, lovede at hjælpe med at Johanne kunne gå i bad og få det vasket ud derovre, så der fik jeg stor hjælp på flere fronter.

Problemer løst, Johanne nåede bussen, kaninen er forvirret og jeg sov 4 timer, da alting var overstået.

Nu har vasket 2 maskiner tøj og lavet noget lækker mad, så nu er det tid at nyde freden igen – og savne Johanne – – – lidt.

