Der er liv i engen

Det er så dejligt derude i haven, at jeg tit sidder og bare kigger og nyder.

Det er det bedste, jeg har gjort endnu for os alle, at have sløjfet blomsterbed og den dårlige samvittighed, når ukrudtet ikke lige er pillet væk. Nu har vi ovenikøbet korn! Det er fra de fuglefrø, jeg har lagt ud til fuglene og som ikke er spist op. Så vi har havre, byg og hvede derude. Det er da spøjst.

 

Pigen i engen Johanne nyder i lige så høj grad muligheden for at komme ud og bare være til.

 

Det er altså en fortsat historie, hvor meget glæde den lille have giver os, men på en måde, holder den mig også igang. Der er hele tiden noget, jeg kan se frem til, men på den måde, jeg har besluttet, det skal være, er det uden stress, fordi de projekter, jeg sætter i gang har ingen hast.

 

Ellers går det stille og roligt her i huset. Der arbejdes hen mod Johannes ferie og mod at komme i bedre form for os begge. Det går godt.

