Altså, hvor er det mærkeligt!

Jeg har lige prøvet at modtage en Erkendelsesgave fra Ishøj Kommune, fordi jeg har billedet af Venuspassagen ude i verden og blive udstillet. Det var skægt at være med til og jeg tænkte bare hele tiden på, at jeg ikke ville falde, når jeg skulle op og modtage den fra borgmesteren og formanden for Kulturudvalget. Hende, der delte roser ud til modtagerne, var heldigvis en jeg, kendte fra Lokalhistorisk forening, så det var hyggeligt.

Der var en masse mennesker med til festen, jeg kender fra forskellige sammenhænge og det understregede, hvad jeg ofte tidligere har skrevet og talt om, nemlig at det er sjovt – og tildels vigtigt – at involvere mig i flere ting, f.eks. foreninger, for så får jeg en stor berøringsflade og jeg kan lide mennesker, gerne mange og hyggelige relationer, selvom mange selvfølgelig er overfladiske, men det gør dem ikke mindre vigtige for mig. Jeg spejler mig i andre mennesker! Og det er ok for mig. De andre modtagere af den slags pris var fra fodboldklubben, karateklubben osv. som havde fået fornemme resultater i deres sport, så jeg var i godt selskab.Engen er frodig

Kaninen og tøsen trives og engen gror altså vildt. Nu er der både nogle gule og blå blomster, foruden at der gror salat i lange baner, men det ser nu ikke ud til at interessere kaninen – hun har jo ikke læst, det er sundt for hende og lige noget for kaniner – så jeg må hellere spise det selv.

Det er lige før, kaninen kan blive væk i det høje græs. Jeg har spredt frø fra 5 forskellige slags græsser, foruden alle de andre, men jeg tror, vores fugle opfatter frøene som et supplement til deres kost.

brunette og blondineJohanne er blevet brunette og er meget smuk (alligevel ;-D) og hun har efterhånden fået kaninen til at stole helt på hende. Når vi er i haven, er kaninen ude og kommer hen til os. Nogengange, når man sidder og hygger, kommer hun hen og slikker på anklen, hvilket på kaninsprog betyder: “Jeg kan lide dig”. Der er vildt hyggeligt med sådan en lille ting, der futter rundt og er tryg.lektier i haven

Det er blevet så varmt, at Johanne i tirsdags valgte at sidde i haven kl. 10 om aftenen og færdiggøre sin månedsopgave til næste dag og hvis man kigger godt efter, kan man se kaninen ligge bagerst på engen og hygge sig. Det er altså fedt at kunne gøre sådan noget.

Om morgenen, når vejret er til det, sidder jeg og får min morgenmad derude og lytter til fuglene og alle de andre lyde. Magisk.

