Nu er jeg langsomt ved at vende tilbage og det går godt. Bedre og bedre dag for dag – er der ikke ikke en sang, der hedder sådan?

Der er flere nætter nu, hvor jeg sover op til 4 timer og igen et par timer om formiddagen, så det hjælper jo gevaldigt, når jeg får noget søvn. En nat blev det endda til 6 timer. Underligt og herligt.

Jeg er ved at finde min krops nye rytme, for det er helt underligt ikke at have det ekstra-slag en gang imellem. Alt kører nu roligt og i en konstant rytme, men jeg lurer på, om jeg ligefrem får det bedre end før, for det er ikke svært at forestille sig, at hjertet simpelthen fungerer bedre – altså pumper blodet mere effektivt rundt, når det ikke står og sitrer hver 3-4 gang, det skulle pumpe.

Igår kørte Thomas mig ud i Kvikly-Ekstra i City2, for der var nogle film på søndags-tilbud. De var selvfølgelig udsolgt, da vi endelig nåede derud, men jeg fik købt mig en ny pyjamas og så foreslog Thomas (det var altså ham, der startede!) at jeg nok skulle have noget i Bauhaus – nu vi var der – så jeg fik lov at købe Sphagnum med hjem. Det var en herlig lille tur og jeg fik løst problemet med at få mine rhododendron frisket op med ny topdressing.

Idag fik jeg så spredt sphagnummet ud i bedene. Og Johanne var frisk og tog med på genbrugsgården og så lånte vi en vogn, som vi bandt fast til min vogn og futtede derudaf. Johanne sad på vognen på vej tilbage, så vi fik en del positive tilråb, for det så vist ret festligt ud, fordi det, vi havde bundet vognen fast med, var et par cykel-elastikker. Hun fik nogle ordentlige ture rundt i svingene!

Så hentede vi de 2 madrasser, som skulle kasseres og ingen havde lyst til at overtage dem, for de var for bløde, og så lavede vi en tur tilbage til genbrugsgården med store sving på vognen og 2 sække med alt muligt skrald. Det var sjovt og rart at komme af med skidtet.

Vi smuttede en tur ind til købmanden på hjemvejen og fandt nogle rigtigt gode planter til de små potter, der hænger på siden af skuret og nogle til altankasserne rundt omkring på hegnene. Jeg fik desuden plantet de 6 krydderurter, jeg fik i fødselsdagsgave af Birgitte, så alt i alt mangler jeg kun at finde noget sjovt at sætte i kapillær-kassen. Kirsten har foreslået en peberfrugt-plante, så nu mangler jeg bare 2 ideer mere. Jeg er ikke meget for tomat, for jeg havde et år, hvor mine planter blev overfaldet af en eller anden sommerfugl-eller-sådan-noget og der var vildt mange larver, der spiste planterne, så det syntes jeg ikke var sjovt.

Det har været en herlig og produktiv dag, der egentlig startede med, at jeg ikke kunne ret meget og derfor opgav at komme ud i kunstforeningens hus. Det skulle ellers have idag, jeg startede igen med at male, men det løber ingen steder og hellere vente og blive helt klar til det, og når jeg så til gengæld får lavet en masse i haven, så kan det næsten ikke blive bedre.

Æbletræerne står og blomstrer; det er nu en fantastisk årstid! – Prøver at huske at tage et billede imorgen. Nu gør jeg klar til at tage en nat mere med søvn, så jeg må hellere se at komme videre.

