Klimaforandringer eller ej så venter jeg altså utålmodigt på, at det skal blive forår.

Idag gav farmor Irli Engelske bøffer med bløde løg og hun havde lavet masser af grøntsager. Johanne og jeg skulle have været på Gentofte for at få sat gang i nogle flere undersøgelser (som om vi ikke havde nok), men der var rod i systemerne, så det blev udsat. Da nu Johanne havde fået en fridag fra skole, benyttede hun sig af lejligheden til at få hygget og slappet af og jeg benyttede mig af, at hun kunne hjælpe med stor-indkøb i Bilka! – Og det blev det. Det var så derfor, Irli havde inviteret til middagsmad, for så var vi fri for at skulle i køkkenet efter hospital og indkøb.

Maden smagte herligt.

Trøjen er færdig og jeg er så småt gået i gang med et nyt strikke-projekt. Irli har været i sin kælder og har hevet alt sit garn frem til os – for Johanne er også gået i gang med at strikke – og halvdelen blev pakket bag på vognen idag. Så skal jeg ikke af med en masse penge til garn og der var noget rigtigt flot noget, så det bliver godt at få gavn af.

Ellers er her aldeles – og i meget højere grad end ellers – kedeligt, for jeg har været ved at falde 2 gange og begge gange gav det knæk i ryggen – helt nede ved korsbenet. Igår troede jeg så, det var ved at smutte på plads igen, men øv, det er det ikke. Det gør Nuller-Naller, gør det.

snevejr

Og alt sammen fordi det begyndte at sne. Vi var så uheldige, at der samlede sig en dyne af fygesne lige udenfor havedøren, så vi var næsten sneet inde. Det forstyrrede dog ikke Johanne, som smed sig ud og hygge i sneen med kaninen og en af vennerne i hele 6 timer.

kaninhuller

Kaninen syntes, det var herligt at smutte rundt og lave huler alle vegne godt hjulpet af Johanne. Det var en skøn dag, men det tog altså helt til næste dag at få hende til at rydde sneen væk fra dør og en gang-sti. Suk.

Mit næste projekt gælder et nyt kanin-bo i haven. Så det er jeg gået i gang med at lave tegninger til, for jeg kunne tænke mig noget, der var lidt nemmere at rengøre og som var lidt mere interessant for kaninen at bo i. Når vi så går i gang, kan det lige så godt blive bygget til, at der kan komme et rum mere, så vi måske kan få unger på hende og have 2 kaniner. Det må komme an på en prøve, om det kan lade sig gøre økonomisk og praktisk.

Jeg lusker lidt rundt om mit næste billed-projekt, så oppe på øverste etage er der ikke så kedeligt, som i den fysiske verden.

