Nu ser det ud til, at jeg er kommet gennem den sidste fysiske nedtur (endnu en gang lungebetændelse efter strandingen på Birkerød station) og har siden mandag kunnet være mere aktiv herhjemme og har været ude et par gange.

Idag – torsdag – mødtes Irli, Poul, Johanne og jeg inde på Jensens Bøfhus på Vesterbrogade for at få noget dejligt at spise og nyde livet lidt. Både Irli og jeg havde sparet hele januar efter julen var ovre (og Irli havde yderligere et par regninger ekstra, som hun skulle have klaret – og det gjorde hun) og nu ville vi alle forkæles lidt. Mad, vi ikke selv havde lavet og nul køkkenarbejde – Sweet. Og så endte det helt fantastisk, for Poul syntes, vi skulle gemme vores penge og snuppede regningen. Det var meget betænksomt og han giver gerne, når han får mulighed for det.

Ellers har det været irriterende at skulle være så meget herhjemme, men jeg har taget et par skridt til at undgå, det bliver for kedeligt her. Jeg er startet på at spille min klarinet igen, og Johanne og jeg har prøvet at spille lidt sammen, hvilket var ekstremt hyggeligt, for hun er virkelig god på sin blokfløjte, og meget tålmodig med, at jeg stinker på klarinetten.

Dernæst har jeg lånt noder til at lære at spille keyboard, er startet på at strikke igen og skrotter den gamle computers nuværende funktioner for at bruge den til at lære mig selv noget nyt software (styresystem og det hele) at kende. Det er ikke så heldigt, når jeg skal styre bank, Blog, Johannes Arto osv., at jeg eksperimenterer på den nyeste computer, som fungerer godt og stabilt, og jeg så lægger software ind og eksperimenterer, for jeg har ikke umiddelbart viden nok til at redde den, hvis noget går galt. Derfor kan jeg bruge den efterhånden noget udrangerede og meget langsomme “gamle” computer til eksperimenterne. Hvem ved, måske kan jeg fatte nogen af tingene bag softwaren, som jeg bruger, når jeg har splittet det ad og forsøgt at samle det igen.

Ydermere skal badeværelset lige have en gang maling på stykket over fliserne, for der har ikke været malet i rigtigt mange år. Johannes værelse vil hun gerne have lidt hjælp til at rydde lidt op (igen) og jeg har besluttet, at mit soveværelse skal have en dejlig varm farve eller et flot tapet. Alt sammen små opgaver, der er overskuelige, og som jeg selv kan klare eller med Johannes hjælp.

Fitness går rigtigt godt. Jeg er begyndt at træne 3 gange om ugen, men kun vægte, så jeg kommer snart til at ligne Schwarzenegger – især på skægget! ;-D Nej, det er jo for, at jeg ikke helt mister min muskelmasse, når jeg har perioder, hvor jeg ligger meget i sengen eller sidder passivt i stolen. Jeg har fundet nogle nemme øvelser herhjemtil (er der noget, der hedder det?), som skal hjælpe min udholdenhed med at øges, men det må jeg lære i det tempo, jeg nu kan klare.

Det er mit ønske, at når kulden er lettet og foråret er kommet, så er jeg parat til at komme mere ud igen og så er det godt, både knolden og “knoldene” er gearet til det.

I haven myldrer spirerne frem trods nogle døgn med frost, Julerosen ser ud til nærmest at have haft godt af frosten og kaninen æder løs af bladene på den og af en masse andet, af det der er grønt derude – også spirerne. Men eftersom haven er erklæret kanin-land, må hun gerne gumle løs, så må vi se, om der bliver noget tilbage at se på.

En sidste ændring, jeg har foretaget på det sidste er, at jeg går i seng her lige over midnat og så læser jeg blade, hvis jeg ikke kan sove for smerterne. Måske det på et tidspunkt lykkes at ligefrem få nattesøvn! Så nu er kl. 1.07, men jeg syntes lige, Bloggen skulle have et bidrag, nu hvor der var gode ting at skrive om, men nu går jeg i seng. g’nat.

