En ualmindelig smuk lyserød julerose under stuevinduet er sprunget ud lige i disse dage, hvor jeg ikke har haft overskud til at se, at den var ved at sætte an til blomster.

Idag skulle jeg så afsted i det smukke solskinsvejr, vi alle kunne nyde godt af, for jeg skulle hente en gave til Ann i City2 – og så lige på en date samme sted. Daten blev en No-Show, gaven blev en succes og Ann havde inviteret til middag på den kinesiske restaurant i Vallensbæk, hvor vi fik tag-selv-buffet og is-dessert.

Alt i alt en god dag, som var en efterfølger efter en god fredag, hvor jeg tog afsted til træning og så på indkøb i Bilka. Det var så starten på, at jeg ikke gider ligge i sengen mere, selvom jeg godt kan mærke, at det varer lidt endnu, før jeg bliver helt ovenpå efter den grimme lungebetændelse.

Iøvrigt skete der noget dejligt idag, for jeg prøvede et af de værktøjer, som jeg lærte på Silva-kurset. Jeg ville hvile mig efter turen til City2 og før vi skulle til middag, men det har ikke været let for mig at falde i søvn sådan på kommando, så jeg brugte en teknik, der skulle gøre det muligt at falde i søvn relativt hurtigt og som – med et andet værktøj fra kurset – skulle kunne få mig til at vågne igen på en given tid og med følelsen af at være udhvilet.

Det virkede! Jeg sov 1½ time og følte, jeg havde fået en hel nats søvn, da jeg realitivt nemt vågnede igen! Fantastisk. Nu vil jeg bruge teknikken hver aften i et stykke tid og så ser jeg, at det giver det resultat, jeg havde håbet på! Herligt.

Billede af julerosen må lige vente til imorgen, for jeg glemte at tage et mens det var lyst!

