Det var jo en stille og rolig jul.

Juledag var Onkel Finn og Rachel her i huset og om aftenen gik vi så over til Irli.

2. juledag holdt Irli en dejlig julefrokost og så var det jo ligesom forbi!

— OG så gik det løs for mig. Johanne var der aftaler omkring. Maden var resterne fra julen og ellers var der købt ind til håndmadder og der blev sågar vasket lidt tøj!

Jeg kom nemlig på Silva-kursus, og jeg vil godt fortælle meget indgående om det, men det må blive en anden gang, for jeg er glad, men hold da op, hvor er jeg træt!!!

3 dage med 10 timer om dagen! Det er slet ikke til at holde armene nede, fordi jeg kunne gennemføre det, men jeg havde på forhånd fået at vide, at kurset i høj grad skulle lære mig at slappe af, så jeg ville gerne tro, det var muligt. Og så var det bare så godt.

De første 2 dage handlede kun om at lære hjernen at blive brugt på en lidt anden måde, end vi lærte, da vi kom i skole. Hele vores skolesystem handler jo om at give eleverne en masse specifik viden, mens fantasien, kreativiteten og legen bliver skudt i baggrunden og ofte frabedes den slags ligefrem som pjat!!! Det er da ærgerligt, at det skal være sådan, for der er ingen, som jeg kender, der er glade uden at der leges i en eller anden form.

Den 3. dag fik jeg så værktøjer, der skulle sætte mig i stand til at bruge min indlevelsesevne, empati, medfølelse og hvad det ellers kan betegnes som. Det var en herlig dag og berusende, da jeg nåede til, at jeg havde gennemført kurset!

Nu vil jeg altså så lægge mig og bruge mit nye værktøj, der kan få mig til at falde til ro og endda i søvn, for jeg er godt nok meget træt!

OG Johanne – ja hun klarede at ordne vasketøj, tømme opvasker, lave pasta selv da resterne var sluppet op, og bortset fra torsdag, da hun var hos Thomas og Ann, underholdt hun sig selv de andre 2 dage – endda fornemmer jeg, at hun nød det rigtigt meget!

