os tre

Alt klappede rart og roligt.

Birthe kom kl. 7.30, som vi havde aftalt, og jeg havde sovet over mig, for alle de telefoner, jeg har, havde jeg lige omstillet mht. alarmer til medicin mv., så jeg havde bare slukket og vendt mig om på den anden side. ;-D -men bare det, at jeg sov, var jo herligt i sig selv. Der var meget stemningsfuldt på kirkegården og vi fik tændt lamperne og satte tulipanerne. Og hvert år får vi talt sammen en ekstra gang på den tur. Hyggeligt.

Birgitte kom og spiste ost til morgenmad, da jeg var kommet tilbage fra kirkegården og pigerne udvekslede gaver, som begge var hjemmelavede og meget smukke!

Så skulle vi afsted til frokost hos Lene og Jesper. Lene havde lavet om på spillet og det var hylesjovt, jeg fik 4 gaver.

Da Lene og familien drog afsted til kirke, tog Johanne og jeg over forbi farmor så vi alle kunne følges. Vi mødte Lissi fra FDF på vejen hjem, så vi fik udvekslet glædelige julehilsener.

julekrybben

Juleaften fik Johanne kylling og Irli og jeg spiste begge gås, men der var også flæskesteg, som jeg ikke tror, nogen af os havde plads til at spise! Jeg fik mandelgaven og vi fik gode gaver efter det, men det bedste ved det hele var at bare være lidt sammen i fred og sidde og småsnakke og glæde os over, at der var endnu en jul, der gik godt.

Da jeg gik i seng, var jeg træt udover det sædvanlige, og så sov jeg !!! 4 timer !!! Dejligt.

Og nu sidder jeg og har spist ost, drukket kaffe og ser South Park, men den har jeg allerede set, så jeg tror, jeg vil tage lidt tøj på inden Onkel Finn kommer og så ellers finde en af de mange pladderromantiske film, de sender her i juledagene.

adventsgave

Adventsgaven var et magnet-system, så Johanne lavede ikke andet hele dagen, end at have fat i det og lave alle mulige kombinationer, som så flotte ud. Og en af julegaverne var endnu mere magnet-system (- det skinner igennem, jeg ikke kan huske, hvad det hedder – ikke?) Filmen Garfield 2 fra farfar så vi, da jeg kom tilbage efter at have fulgt Irli hjem, og så snakkede hun ellers løs om, hvor fed en taske, hun havde fået af Anne-Mette og Jan. Jeg tror, tøsen havde en dejlig aften!

