– Og slet ikke energi til at klare det hele?

Forleden skrev jeg om, at vi skulle have klippe-klistre-dag og det gik forrygende godt. Jeg fik både lavet nogle håbløse papirsroser, stegt pandekager og bagt småkager af det meste af det dej, vi havde lagt dagen før.

Ungerne fik hver lavet 5 meter guirlander og Ann fik demonstreret, at hun sidder med køligt overblik og får en masse fra hånden, uanset hvad vi andre myldrer rundt og laver. Bare en dejlig, dejlig dag til at nyde i fulde drag.

Tivoli fik jeg kigget ind i, fordi Johanne skulle med Mille derind og så besluttede mødrene, at de ville møde børnene derinde og få en dag ud af det. Der er temmelig overvældende derinde, for det er ikke så meget marked som bare Tivoli i vinter-dragt, men jeg tager derind igen, for jeg fik langt fra set det hele og jeg har jo årskortet, så … Vi sluttede i Jensens Bøfhus og det gik op for mig, at jeg ikke har været der siden Fleming levede, så det var en skøn oplevelse for mig.

Ellers er jeg i gang med at skrive nogle julekort. Ikke så mange, for det kan der ikke være overskud til, men det er fordi, jeg ikke har lyst til at sende 50 med Glædelig Jul på – mest fordi jeg ikke har penge til det! Prosaisk, ikke? Jeg tager lige et billede af min stue … øjeblik!

Stuenlidt lysere stue

Her er de. I stuen er englene og krybben og alt det, mens der i alrummet holder nisser til midt i alle ledningerne fra computer mv., så der kan deres rod ikke overdøve mit, men de gør deres bedste for at gemme ting for både mig og Johanne!

nissetoget

Næste gang håber jeg, vi er blevet færdige med juletræet, som Johanne skal pynte i år, så jeg er meget spændt, men hun skal nok få noget smukt ud af det, ved jeg.

Det lykkedes i denne uge at komme ind til et introduktionsmøde for noget, der hedder Silva-metoden. Det lyder helt utroligt anvendeligt, for det skulle dybest set ændre, hvordan min holdning og tænkemåde er i forskellige situationer, hvor det nu kan være sådan, at jeg spænder ben for mig selv. Jeg glæder mig meget over, at få mulighed for at deltage i kurset ved min svogers økonomiske hjælp! Han er helt utrolig til at træde ind, lige hvor det er de store ting, det gælder.

Nu skal jeg se at komme videre med mine jule-hyggerier.

