Jubii, vi har fået lavet en masse her.

Der er gjort hovedrent ovenpå skabene i køkken (og køleskab) og bryggers og der er lagt papir derop, så det er nemmere at vedligeholde; alle døre og dørkarme er vaskede og ovn og emhætte er grundigt rensede. Det er fuldstændigt forrygende, at der er indført en årlig hovedrengøringsdag hos hjemmeplejen og jeg håber, det viser sig at være en rigtigt god ide i længden – også for hjemmehjælperne, som jo aldrig kan få tid til sådan noget, udover at de naturligvis ikke må ligge og kravle alle vegne!

Vinduerne fik så en ordentlig omgang igår da fætter André og faster Bodil kom. Vi hjalp hinanden, så jeg gav rammer og vinduesfatninger en omgang med en børste og sæbevand og så ordnede André vinduerne, men jeg kunne ikke klare at komme hele vejen rundt i huset, så André fortsatte alene med vinduerne inde i stuen og havedøren og sprang det med børsten over. Det må blive til foråret, det sidste tages.

Bagefter var vi godt trætte og fik kaffe med vandbakkelseskrans, som Johanne havde bagt! Irli og Poul kom og var med til at dele kagen med os og jeg havde desuden kogt æbler til en æblekage, så vi fik alle så hatten passede. Inden Bodil og André skulle hjem, fik jeg givet dem lidt at spise og det var en dejlig produktiv dag.

Her til morgen havde jeg endnu ikke sovet, da jeg skulle have min morgenpille, men efter den sov jeg næsten 3 timer! Så kom Birgitte og vi fik arbejdet lidt på computeren efter “morgenmad”. Jeg har ikke været ude af pyjamassen hele dagen, for da Johanne gik for at møde farmor Irli ved 2-tiden i bycentret, fik jeg pludselig det indfald, at jeg ville rydde op i al det elektronik og tilbehør til computeren, der lå alle vegne i huset, hvor jeg lige havde fundet en plads. Nu er det samlet, ordnet og på bedre pladser, der er til at genfinde – tror jeg.

Så er jeg også nået ud over mine grænser, for lige nu sidder jeg med følelsen af at have vat i hovedet og har lige haft 2 anfald, men det er ok, for imorgen har jeg kun hudlægen at besøge og så tager jeg ned til Lene og giver en hånd med at få noget engelsk oversat.

Ellers skal ugen være i pyntens tegn, for det er jo d. 1. dec. på fredag og så går det løs! Jeg ælsger julen – Jubiii.

Johanne fik en rar eftermiddag med farmor i centret og mødte så Ann og Morten, lige da farmor havde sagt farvel. De 3 gik så op til Thomas for at se, om det nu også var til at se, at han har feber og ondt i halsen. De fik så alle sammen lige set en film og som Johanne ser ud lige nu, hvor hun sidder og gumler kylling, ketchup og kartofler i sig, har det været en dejlig dag for hende også.

Der er for mange fluer i min knold nu, så jeg tror, jeg pakker sammen og lægger mig tidligt idag.

