Pyha, jeg kom faktisk afsted til Mortens-aften. Et traditionelt arrangement, som Ishøj Lokalhistoriske forening laver og som plejer at være smadder-hyggeligt. Det var det også idag, for der er så mange dejlige mennesker, jeg får hilst på, men jeg fik så mange af de der “black-out-anfald”, at jeg nær ikke var blevet der. 8-9 stykker! Det er altså bare for meget og for ubehageligt til, at jeg tager ret meget hjemmefra mere, for hvis I vidste, hvor ubehageligt det er, at gulv, vægge, stemmer, krop og alt andet bare forsvinder og det eneste, jeg kan koncentrere mig om er, at jeg skal trække vejret og prøve at holde mig oppe.

Igår kom jeg ikke afsted til stenhugnings-foredrag i Ishøj kunstforening og det var jeg ret ked af, men jeg havde fået gjort rent (hjemmehjælpen) og ryddet op, så dagens energi var brugt. Og idag valgte jeg så at udsætte vores træning til imorgen, for jeg havde faktisk en lille fornemmelse af, at jeg hellere måtte koncentrere mig om at komme afsted her til aften og kun det.

Nå, men jeg fik da fulgt Irli hjem og kom hjem selv efter en dejlig middag og et lille – lidt – hyggeligt foredrag om, hvorfor vi holder Mortensaften i hævd og nu sidder jeg og kan ikke få taget mig sammen til at lægge mig ind i sengen, for så tager det lige noget tid, før kroppen falder lidt til ro og den tid er svær at komme gennem.

Ellers, så er min krysanthemum fra sidste år lige sprunget ud! Den står altså udendørs! Jeg kan se på de grønne blade, at vi fik lidt frost forleden nat, men det er åbenbart ikke distraherende for det lille pus?

Chrysanthemum blooming in November

En meget underlig ting, at det hele er så forstyrret i år. Jeg så jo i fjernsynet, at der var en stor kastanie, der var sprunget ud her sidst i oktober, så der er vist rod i systemet.

