bedroom pictures

Wow, det holdt hårdt, men nu er jeg lige ved at være færdig med at få mit soveværelse til at være hyggeligt.

Selvom det kan være åbenlyst for de fleste, så gik det lige netop igår op for mig, at jeg ikke skal se indretningen af rummene med andres øjne, men udelukkende med mine egne. Jeg lærte i sin tid, at det vigtigste, når man indretter sit hjem er, hvordan det virker på de mennesker, der kommer på besøg, men det kan jeg pludselig se, er noget pjat. Tænk, at jeg skulle blive 44, før jeg kan se det fjollede i det!

bedroom mirror

Måske kommer det sig af, at være barn af 60-erne, hvor det pludselig blev individet, der blev det vigtigste, men opdrageren var jo barn af “de gamle dage” og selvom der var et fantastisk opbrud i takt og tone lige netop i den periode, så er det ikke underligt, at der må være nogle uhensigtsmæssige blandinger og at det er sådan, at nogle af os er gumpetunge til at gøre op med “de gamle dage”.

Ellers:
Nu skulle det så gerne være sådan, at Johanne og jeg kommer igang med træning igen på fredag, for vi trænger virkelig til at få musklerne i arbejde igen. Vi har begge to kunnet mærke, at det faktisk giver stor tilfredshed at få trænet, så det bliver vist ikke så hårdt at komme i sadlen igen. Det betalte sig vist, at give den influenza – eller hvad det nu var – tid til at blive helt overstået.
Lige nu kører CNN i baggrunden, vaskemaskinen er igang og jeg forsøger at få gang i lidt oprydning i køkkenet. Det er hjemmehjælper-dag, så der skal være ryddet op, for at det nytter noget at få gjort rent.

Johanne bliver sat til at lave mad idag, men jeg bruger det til den hjemkundskabs-undervisning, hun skal have, så jeg holder ikke helt fri. I skolen er det ikke til at holde hende fri af hvedemel, når der bages o.lign., så jeg har tilbudt at undervise hende selv og det syntes de, var en formidabel løsning. Så der var endnu en fordel ved, at jeg er hjemme hver dag.

Ellers er vi begyndt at overveje, om det vil være en god ide for Johanne at komme på efterskole, så hvis nogen har erfaringer med et godt sted, så skriv endelig til mig.

