Hallo, så er jeg alene på “borgen”.

børnene

Johanne er i Pederstrup med FDF på et kursus for seniorvæbnere. Hun sende mig godt nok en sms igår – lørdag – om, at hun var dårlig og ville hjem (ankommet fredag om eftermiddagen), men jeg håber rigtigt meget, at det “kun” var lidt træthed eller sådan noget, for hun er ellers smadderglad for at være med til den slags.

http://www.pederstrup.dk kan man se noget om det sted, hun er og der skulle egentlig også være billeder mv. fra kurset, men de har ikke i dag endnu lagt noget ud, så det kommer nok senere.

Det er ellers en grim en at sidde med sådan en sms, for hun er jo langt væk og jeg skal vælge, hvordan jeg opfatter situationen kun ud fra en fornemmelse, og så ellers bede hende om at vurdere selv, hvor langt hun vil gå. Puha! Og hun er ellers god til at vurdere og sige fra, så jeg skulle egentlig slappe af og stole på hende, men moder-hormonet raser rundt i knolden og forstyrrer den tillid, jeg skulle have til hende. Måske er det meget godt, jeg ikke har en bil! – så ville jeg garanteret køre rundt til alle de steder, hun var på lejr mv. og sidde og spionere.

A propos moder-hormonet og for meget, så har vi talt om, at Johanne måske vil afsted på efterskole! Det ville jo nok være en fed ide for hende, men jeg skulle da tage mig en del sammen, for ikke kun at sidde og vente på nyt fra hende. Kors, hvor må det være træls at have sådan en mor. ;-D Men forbandet meget bedre, end hvis jeg var ligeglad.

 

efterårsblade

 

Men ellers er efteråret jo kommet og jeg går og glæder mig over en dejlig have, alle de dejlige menn’esker jeg kender, en sød lille kanin, en dygtig og smuk datter og forsøger at fastholde, at jeg også har muligheder – ikke kun begrænsninger. ….. Men det er altså nemmere at flæbe, end at handle! Sorry, men sådan er det! og efter en dag, hvor det har været næsten umuligt at rette mig op, fordi ryggen er helt tosset, så trænger jeg til en Cognac og den henter jeg nu, og tænker kærligt på Jan (og Kirsten), som forærede mig noget, så jeg nu har den at drukne sorgerne i. HIHI, jeg tror såmænd, jeg kan drikke hele 2 cl. – så det skal nok blive en fest! – henter lige serpentinerne og hatten – og så går jeg i seng.

godnat

