Nu har jeg altså gjort det; lavet havearbejde!

Imorgen skal jeg nok lade være at klynke, for det bliver slemt! – men nu er det gjort: Der er fjernet jord inde ved hussoklen så godt jeg kunne, ca. ½ meter pr. god dag og idag nåede jeg så hen for enden ved Johannes vindue. På den anden led, langs naboens stue, må vente til en anden god gang, for det er ikke noget, jeg magter mere af.

husmuren gjort fri af jord

Nede på alle 4, bandende og svovlende, kramper – rette benet ud – kramper igen, kastede jeg det jord over skulderen, som skulle væk og ind på græsplænen. Så lagde jeg nogle sten ovenpå noget plastic nede i det hul, der nu er langs muren, så der ikke kommer ukrudt der. Jeg skal så på jagt efter en masse roe-størrelses-store sten, som skal ligge og se flotte ud (Efter min mening altså). Jeg har allerede startet den første meter ved Johannes hjælp, så nu er det kun et spørgsmål om at støve sten op langs stierne i Ishøj og have en god tang til at samle dem op med. Jeg elsker min el-scooter. Den er god til mange ting – og bliver flittigt brugt.

Nu er jeg til gengæld nået til, at der hverken skal slås græs eller luges blomsterbede! DET var målet.

Hvis det lykkes, så er det lidt et mirakel, for jeg tror ikke, jeg har overholdt en eneste gartner-regel, men det skal nok gå og jeg er ihvertfald frygteligt spændt på resultatet.

den nye eng Jeg håber nu på, at Thomas kan hente noget Spaghnum til mig, for jeg havde jo mulighed forleden for at få gravet nogle Hortensia ned, så Rhododendron-bedet går helt hen til naboens stue-mur (midtfor i billedet lige bag det bageste træ). Jeg har jo lagt mærke til, at udover Rhododendron og Hortensia er smukke, så er der heller ikke ukrudt under de planter og det er jo pragtfuldt for mig.

Næste år bliver det så krukkerne, der skal arbejdes om og det er straks meget sjovere og nemmere for mig end blomsterbede.

KORS, hvor er jeg træt nu – og smiler! Og jeg startede ellers dagen med at være ond i sulet og rigtigt dum i hovedet, så det var en dag som så mange andre ;-D

