På søndag er det Johannes fødselsdag og selvom det ikke bliver et stort gilde, fordi vi begge skulle have nye briller og derfor må spare på finanserne – igen, igen – så glæder både hun og jeg os meget, for det bliver hyggeligt!
– Men er jeg møgstresset.

Det er sindssygt irriterende, at der ikke skal mere end et lille lagkage-arrangement til, at jeg bliver så stresset, at jeg er ved at dejse om flere gange idag – fredag. Johanne og jeg tog op til træning i fitness-centret og så i Bilka og købe ind. Det føltes som en arbejdsdag! – men nu er dagen heldigvis forbi og vi har planlagt dagen imorgen.

Torsdag skulle vi have haft leveret en masse varer, som vi skulle bruge til at bage lagkagebunde, lave creme og bage Brownies. Bagningen skulle ihvertfald have været overstået, men da der gik kuk i vareleveringen, gik der jo også kuk i planerne!!! Øv, hvor var jeg ked af det!

Varerne kom tidligt her til morgen (fredag) og det var den forkerte kage, der kom, så den må vi forære væk, for vi er begge allergiske overfor ingredienserne. BUMMER. Den ser ellers lækker ud og er faktisk uden mel, så den del er i orden, men så er der appelsin, som Johanne ikke kan tåle og hasselnødder, som jeg ikke kan tåle! Nedtur, øv og alt det der.

Nå, men imorgen lørdag får vi bagt lagkagebunde. Farmor Irli har overtaget det at få bagt Brownies og hun, Bodil og Andre – og måske Birgitte kommer og hjælper Johanne med at få tiden til at gå indtil søndag. Vi skal have Revelsben, som er Johannes livret, med “Jamie Oliver”-kartofler og salat. Og så fik vi fat i islagkage hos Hjem-is forleden og det skal så være dessert.

Forinden da skal kaninen have renset bur, affald skal på genbrugsgården og vi skal have forberedt til søndagens rykind. Hm, måske ER der grund til at være lidt stresset?

Jeg har så ondt, at jeg ser verden gennem et rør! Det er til at få knopper af! Små lysegrønne, stribede, med flimmer-røde bagsider og frimærker på ryggen. Sikke noget lo.. !

Lige nu sidder vi og flader ud efter der er ryddet op i det meste af huset.

Jeg har opgivet at få reddet de højttalere, jeg fik af Irli, da hun flyttede, for de var helt mølædte inde bag stoffet og lød som heste med strubehoste ! Har hørt det engang, og det var ikke kønt! Så de – højttalerne, ikke hestene! – skal med på genbrugen og så skal der kigges efter store sten til at lægge langs husmuren henne ved græsplænen. Og de sten, vi finder på genbrugen, langs stierne og alle andre vegne, ryger i bunden af el-scooteren og med hjem. Herligt. De skal bruges til de bed, jeg er ved at rydde, så jeg ikke skal rende og luge ukrudt. Det kan jeg nemlig heller ikke mere! Kors i hytten! for en jammer.

Jeg glæder mig vildt til at få gang i klargøring af krukkerne for vinteren. Omplantning af Kalla’erne, som jeg har fået af Birthe som knolde og som nu er kommet op af jorden, jeg satte dem i, men alt det, der skal ske kommer til at blive beskrevet senere.

Nu skal jeg ind og hvile mine ømme knogler og hvis nogen har højttalere, der virker, og som jeg kan få, så er dette hermed en efterlysning!

