For nogle år siden (ca. 3) måtte Irli opgive at passe have, som hun ellers havde gjort i alle de år, vi havde boet sammen. Jeg hjalp selvfølgelig, hvor jeg kunne og det var nødvendigt, men den overordnede pasning interesserede mig ikke en sk.. ;-D

Men så fik jeg en bog om krukker og så gik jeg ombord i den opgave! Den sommer var der så mange blomster i haven, at jeg blev helt overrasket – og det gjorde Irli altså også! Og så overtog jeg ganske simpelt hele haven.

Haven er et kapitel for sig, for jeg må erkende, at selvom jeg er ved at blive bedre i hovedet, så er min krop dårligere og jeg skal have fjernet de blomsterbede, der langs murene, for jeg kan ikke passe dem.

Stenbed under stuevinduet

Johanne gik i gang forleden med det bed, der er under stuevinduet og så lagde vi store sten ovenpå noget plastic. Det er smadderflot, men det bliver måske et problem at få ordnet de sidste bed, for det var hårdt for Johanne!
Græsplænen vil vi lave til en lille eng, så jeg er på jagt efter eng-blomster-frø. Vi tager så jorden fra bedene og smider ud på græsset, smider “eng-frø” over det hele og lader være at gøde, for det skal eng-blomster nemlig ikke, de kan bedst lide mager jord! har jeg læst, og så håber vi på, der kommer noget sjovt ud af det.
Johanne har fået en kanin – Snuske, der bor i et bur i haven og den bliver lukket ud – under opsyn – i nogle timer hver dag, så det kunne være sjovt, at den havde en lille eng at futte rundt i.

kaninen

Bord og stole er blevet flyttet fra grill-pladsen og hen ved havedøren ,og så står kaninens bur op ad skurvæggen, så når jeg sidder derude og får en kop kaffe eller te, så har vi hinandens selskab. Jeg har aldrig været så meget ude, som efter jeg har flyttet om derude. Omme på grillpladsen har jeg så stillet tørrestativet og det fungerer godt, kun skal jeg have skaffet en parasolfod, der er bredere forneden, end den jeg har, for det vælter nemt bare det blæser en lille smule. Så hvis du hører om nogen, der skal af med en parasolfod – en tung en, der godt kan være grim eller slået en flis af – så ring eller skriv, for jeg er aftager, når bare den har en vis “bredde”/diameter! så den kan blive stående, når det blæser og der er tøj på stativet.
Inde i skuret har jeg fået rigget noget ny snor op hele vejen under loftet, så derinde hænger vi tøjet op, når det på forhånd ser ud til dårligt vejr, og så kan jeg også tørre tøj derude hele vinteren. Jeg har hjemmehjælper om torsdagen til at hænge tøjet op, så jeg kan ikke altid bare vaske, når vejret er til det – der skal en del planlægning til.

På Flickr.com er jeg ved at oploade fotos, så jeg kan vise alle mine malerier – som jeg er stolt af, min have – som jeg er stolt af, kaninen – som er “Cute” og meget andet. Der kommer lidt forskelligt at kigge på.

Nu vil jeg holde en pause for idag, og se, om jeg kan finde nogle spændende temaer, til at indramme denne blog. eller hvad det nu hedder.

